maandag 3 oktober 2011

Het is veel beter om naar boven te kijken dan naar beneden.


Hierboven 3 Nederlanders! Celeste van der Vlis kwam iets lekkers brengen aan elder van der Put en mij! Superlief!

Hi lieve allemaal!!
Wat heerlijk om jullie weer te zien en horen! Ik heb helaas niet zoveel tijd. De president moet ik ook nog e-mailen, maar komt goed.
Ben blij om te zien dat alle familie weer naar Bennies verjaardag was gekomen. Pap, wat gaaf dat je project zo goed is gegaan!! Nou, dat bewijst alweer dat je het tweede project ook prima aan kan!! En mamma, dank je wel voor je mooie ervaring met het gebed. Hemelse Vader verhoort echt gebeden!! Ook al brengen we onszelf meestal in de problemen, Hij is altijd bereidt om te helpen. Wat gaaf om ook weer de kapel te zien. Ik herken mooie nieuwe witte radiatoren en lampen in de lucht. Maar ik ben heel heel benieuwd om eens het eindresultaat zelf allemaal te zien.

Ik las deze morgen uit 1 Nephi 16. Ik leerde een heleboel over Nephi's reactie en de reactie van de rest reactie op adversity (tegenspoed). Zelfs profeet Lehi begon te mopperen en was boos en down. Nephi realiseerde zich echter dat wanneer we nederig zijn en volharden in geloof en bereidt zijn om te werken, we veel meer bereiken. Hij maakte ZELF een boog en vertrouwde vervolgens in de Heer om hem te wijzen middels de Liahona waar hij naar toe moest gaan.

Wat kan ik met jullie delen? Er is een heleboel. Het hoogtepunt deze week. Natuurlijk weer algemene conferentie!! Ik heb zo genoten van veel toespraken. Dit zijn waarlijk profeten en apostelen! Er was inderdaad een zeer grote nadruk op het Boek van Mormon. “Consider the lilies”, ja mam, ik vind dat een heel heel mooi lofzang. Ik was er zeker door geraakt. Eén van mijn vragen was, hoe ik deze laatste 6maanden het beste kan volbrengen. Ik heb heel heel veel antwoorden ontvangen. Er werd zoveel over zendelingen gesproken. Ik vond het moeilijk en kan het zelfs nu voelen echter om dit hoofdstuk tot een einde te brengen...

Eén van de mooie en inspirerende toespraken vond ik van een Zeventiger. Hij sprak over hoe het veel beter is om naar boven te kijken dan naar beneden. Dat past goed op de ervaringen die we nu doormaken met elder Smyth en mij en als een zone. Het werk gaat vooruit, maar lang niet in hetzelfde tempo als voorgaand. Misschien klinkt het gek voor jullie, maar als de leiders in de zone maak ik me daar heel veel zorgen over. Ik vind het moeilijk om te vinden wat we moeten doen. Maar ik weet dat het zal komen. Net als Nephi en deze Zeventigers moeten we ons naar de Heer keren en aan het werk gaan en vertrouwen dat de Heer onze efforts (inspanningen) zal zegenen (2 Nephi 32:9:

Maar zie, ik zeg u dat gij altijd moet bidden en niet verslappen; dat gij niets voor de Heer moet doen zonder in de eerste plaats tot de Vader te bidden in de naam van Christus dat Hij uw handeling voor u zal heiligen, opdat uw handeling voor het welzijn van uw ziel zal zijn.”

Dus daar vond ik heel veel comfort (troost) in want ik kon me wel in hem herkennen onlangs. Ook vond ik grappig genoeg sister Dalton heel inspirerend. Ze riep ons als mannen op om de guardians (bewaarder) te zijn van onze vrouwen en kinderen, dochters specifically. Dat vond ik heel speciaal. Ik weet dat ik eens op dat punt zal komen en ik wil me er nu op voorbereiden. Dus dat heb ik me ook sterker voorgenomen. Verder vond ik veel kracht in President Eyrings woorden over dienen. Hij zei: “We groeien wanneer we verder gaan met dienen dan het punt waar anderen zouden zijn gestopt omdat ze te moe of voldaan genoeg zijn.” Leuk voorbeeld met president Hinckley in dat hotel in Japan: “What are you doing sleeping? And so I went back to work.” Nou, heel heel veel geleerd net als jullie.

Dinsdag hadden we een vergadering in Reading. Was heel goed. We zijn opnieuw meer aan het focussen als een zending op de basics. Het was maf om echter een aantal mensen in de zending hun vaarwelgetuigenis te zien geven. De zending is aan het veranderen, maar goed. Ik heb al jullie mooie brieven ontvangen. We gaan hier door met het mooie werk van de Heer.

Gave ervaring btw: Ik zag Timothy tijdens conferentie, Timothy Saccoh, convert (bekeerling) uit Mitcham. We gaven elkaar een grote knuffel. Het was zo gaaf hem weer te zien. Hij zei ook dat hij heerlijk aan het genieten is. Hij houdt van het evangelie!! Dorcas en José waren en ook en Sharon ook!! Sharon gaat trouwens op 7 januari trouwen met het lid in Zimbabwe!! En 2 nieuwe tempels in Afrika!!! En in PARIJS!!!!!!
WOOWOOWOWOWOWOWOWOOWOWOWOWOWOWOWOWOWOWOWOOWWOOWOWOWOWOWOWOWOWOWOWOWOWOWOW!!!!!!

Morgen vergadering met het ringpresidium!!! En weer een training van president voor de Zoneleiders, dus hopelijk krijg ik nog meer ideeën om de zone te helpen daar.

Nou, ik moet er vandoor!!! Willen jullie ook dat hoofdstuk uit het boek van Mormon lezen! Kijk maar wat jullie eruit halen!!!

Hou van jullie!!!

Daantje!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten