woensdag 7 december 2011

Indien gij geloof in Mij hebt....

Hallo lieve familie,

Nou, ik ben niet overgeplaatst. Maak je maar geen zorgen om mij. President Shamo heeft 2 extra zendelingen in Kennington geplaatst. Zij zijn vanmorgen samen met de twee die er al waren, in onze flat ingetrokken omdat de flat groot genoeg is voor 4 missionaries en wij tweeën zijn nu in de Kennington flat. Dus ik blijf in Peckham, maar alleen in een andere flat. Wat ik op zich wel fijn vind omdat er niet veel verandering is, maar toch een beetje en dat vind ik altijd wel prettig.

Ik ben heel bedroefd om te horen dat het zo slecht gaat met oma. Ik maak me daar nu wel heel erg zorgen om. Ik weet dat alles zal gaan zoals Hemelse Vader dat wil en ik weet dat ik haar weer kan zien, maar ik zou het heel erg vinden als ik er niet meer zou kunnen zien voordat ik terugkom....
Ik hoop en bid dat dat zo mag zijn. Laat ajb president Shamo weten hoe het met haar gaat, dat zou ik heel erg waarderen.
Sorry, ik weet nietzo goed wat ik jullie nu moet schrijven...

Ik ben blij om met elder Amundsen te blijven en samen met hem kerst te hebben, als jullie mijn kadootjes nog niet hebben gestuurd, zouden jullie dan één of twee kadootjes voor hem er in kunnen doen.... ? Zijn familie heeft hem een kerstpakketje gestuurd en daarin zaten een aantal pakjes voor mij.... dank jullie wel.

Gaat het verder goed met iedereen daar??? Bennie, ik hoop vandaag jouw en Caitjes kado te sturen. Het is dus meer een kerstkado dan een verjaardagskado, maar goed....

Ik hou van jullie. Maak jullie geen zorgen om mij, alles is prima hier. Morgen met Frank naar de Tempel. We hopen daar hem uit te nodigen voor de doop.

Ik laat jullie meer horen op maandag...

Ik hou van jullie!

Daantje

(We konden Daniel nog even snel terugmailen dat de operatie van zijn oma goed was gegaan. Dit stelde hem gerust en toen kon hij ons nog wat meer mailen.)

Oke, welll, ik zal proberen om wat meer te vertellen, dan wat ik nu heb geschreven.

Ja, elder Amundsen en ik zullen dus samen met elkaar de kerst door maken. Volgende week hebben we op de 15e een kerstconferentie at the Temple. We gaan als een zone iets leuks samen doen, een soort act. Het idee is dat we een muts over ons hoofd trekken totdat je alleen nog maar onze kin en mond kan zien. Dan gaan we ondersteboven op een tafel liggen zodat je kin de lucht in steekt en we willen dan a capella “Feliz Navidad” gaan zingen. Dus het is een grappige act. Het zal waarschijnlijk wel worden opgenomen, dus misschien kan ik het jullie zelfs doorsturen. Het moet een leuke act worden. Wellicht dat we nog iets anders gaan doen op een meer geestelijke hoogtepunt. We zullen ook weer door de Tempel gaan en daar zie ik ook er naar uit. Het is meer dan een half jaar geleden dat ik er voor het laatst was en dan mijn verjaardag, de 17e. Op die dag hebben we ook de kerstparty in Peckham en van wat we hebben gehoord is dat een grote grote party, dus mijn verjaardag zal er niet om te kort komen... haha!

Hopelijk kunnen we met Frank spreken over de doop. Toen we hem maandagavond zagen, had hij vooral heel veel vragen over de doop voor ons, dus dat was weer heel interessant, want in plaats van dat wij hem aan het vragen waren, vroeg hij het dit keer meer aan ons.

Ik kom misschien terug om even jullie het adres te sturen omdat het nu veranderd is. Dus als ik terug kom, zal ik erop reageren. Als niet, dan weten jullie dat ik niet de kans ertoe kreeg....

Dank je wel mam, dat je me op de hoogte houdt. Ik voel me er al rustiger over...

Dus ja, Frank maakt veel vooruitgang. Hij is bang om zijn vriendengroep achter te laten, want het is vanwege slechte vrienden dat hij in een heleboel slechte dingen is terecht gekomen, maar vanavond nemen we hem voor de tweede keer naar Instituut (gezellig samenzijn met andere jong volwassenen en ook samen het evangelie bespreken) en dat moet weer heel goed worden. Hij vond het helemaal geweldig vorige week en dan hopelijk morgen samen naar de Tempel.

Ik laat jullie wel weten hoe het allemaal verder gaat. Gisteren keken we met de Zone de Starwars scene waar Yoda het schip uit het moeras haalt en hij zegt onder andere dat we niet moeten proberen, maar gewoon moeten doen en dat we falen omdat we geen geloof hebben. We spraken veel over het oefenen van geloof en dat als we dat doen, dat we kunnen behalen wat de Heer voor ons voor ogen heeft, net als in Moroni 7:33. All things…

“En Christus heeft gezegd: “Indien gij geloof in Mij hebt, zult gij macht hebben om alles te doen wat Ik raadzaam acht.”

En ik geloof nog steeds, dat ook wij deze kerstdoopdiensten mogen meemaken voor Peckham. Het is het plan van de Heer, dus zolang wij alles doen wat we moeten doen en dan de rest aan de Heer overlaten dan komt het goed.

Nou, ik hoop van jullie later meer te horen. Ik heb niet zoveel tijd meer nu, dus ik zal het either van jullie in de mail horen of van de office.

Hou van jullie!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten