maandag 19 december 2011

Vrienden voor de eeuwigheid!!!

Hi allemaal!!!

Dank jullie wel!!! Hieper de piep hoera!!! Yeah! Ik voel me grappig genoeg wel een jaartje ouder dit keer. Hahahaha, maar gelukkig nog geen grijze haren, haahahahhaaa!!! Nou, ik moet jullie echt vertellen wat er hier gebeurde voor mijn verjaardag. Zo vrijdag gingen we naar de tempel en we hadden een zeer fijne sessie. Het was tenslotte toch alweer 7 maanden terug, dat ik daar voor het laatst was geweest. Ook dit keer kreeg ik weer antwoorden op enkele vragen die ik had, zowel tijdens de sessie als in de Celestiale kamer. Ik vind het zo fijn dat er een plaats is waar we altijd naar toe kunnen gaan en openbaring kunnen krijgen als we er naar op zoek zijn. Het is bijna like een garantie dat als je naar de tempel gaat, je er meer geopenbaard en met een nieuw licht uit komt, dat je dan kan toepassen de rest van de week en van je leven really.

Na afloop hadden we dus de kerstviering met de zending. We hadden een heerlijk etentje met de zendingspresident en dit was allemaal op vrijdag, dus het was ook een soort van verjaardagsfeestje of kadootje om met zoveel mensen te zijn, die nu toch heel erg dear to the heart zijn voor mij. We hadden een presentatie van elke zone en het was een variété van leuke en grappige en geestelijke dingen. Onze presentatie en ik zal proberen de foto's te sturen, was dat 8 van ons op een tafel zouden gaan liggen en dan je hoofd over de rand zodat je onderste boven naar de menigte kijkt. We plakten een wiebel oogje op onze kinnen en tekende een snorretje, en dan hadden we een klein sombrerootje op onze kin geplakt en de rest van de zone stond rond om ons heen en hadden ponchos aan en marakas en eentje was verkleed als een koe. Haahah en we zongen het liedje Feliz Navidad.


(dit is dus wat we deden voor de kerstviering at the temple, maar dan 8 of negen van ons en we zongen Feliz Navidad ziet er dus heeeeeeell grappig uit!!!)

Het kwam er heel grappig uit en ik denk dat iedereen er wel van had genoten. Jaaja, put 8 missionaries together en je end up met de gekste ideeën, hahahah! Ik zal trachten een foto ervan te sturen.


(Dit ben ik! Zo zagen we er allemaal dus uit op de kerstviering op vrijdag.......,,, laat me maar weten wat jullie er van denken.... haha!)

Daar heb ik ook jullie pakje gekregen. We hadden ook een pakketje van de zending gekregen met een nieuw mission T-shirt en een foto boek van alle zendelingen. Het was echt gezellig. De volgende morgen kregen we een telefoontje om 6 uur!!! Het was één van de recent converts, Tenema!!! Ze belde me om een fijne verjaardag te bellen. Natuurlijk belde ze ons wakker want wij lagen lekker te slapen nog, maar het was geweldig dat ze er aan had gedacht. Zij en haar cousin Daphne zijn super. Elke week hebben we een etentje na de kerk met hen en Tenema heeft nu haar eerste calling (roeping/taak) ontvangen in de ZHV (Zusters Hulp Vereniging) !!!! GAAF!!! Het is geweldig om hen zo te zien groeien in het evangelie. Nou, we vierden niet zo veel, want onze dag was vol met afspraken en dat vond ik niet erg, wat dit zijn de enigste twee keren dat mijn verjaardag vol zal zijn geboekt met afspraken. Maar gedurende de dag waren er zendelingen en mensen die een kleinigheidje hadden of die me feliciteerden en dat maakte het heel erg leuk. In de avond hadden we dus het kerstfeestje, Dat was maf!!! Want ze draaiden muziek en vele mensen gingen dansen, maar je kan natuurlijk niet mee doen (als zendelingen), dus dat was gek en grappig. Daar vele mensen vonden uit dat het mijn verjaardag was. Zoals een van de JoVo die naar me toe kwam en hij gaf me een grote knuffel, Tanser, super dude!!! Dat betekent dan heel veel voor me, die kleine acts die mensen dan toch doen en er was ook een lieve zuster die het de dag ervoor uitvond en die de volgende dag op een joint teach kwam en ze had wat Maltesers voor me gekocht!!! Lief!!

Ik heb tijdens de lunch ook mijn pak opgemaakt!!! WOWOWOWOW!!! Zoveel hebben jullie erin gedaan. Ik heb diverse kadootjes onder de boom gelegd zodat ik het één en ander kan openen met de kerst. Ik vond de euro zakdoekjes heel erg grappig en natuurlijk beschuit met muisjes, die kon ik al horen voordat ik de doos openmaakte. De hagelslag hoorde je al ritselen, ahahahahahhah! En ja, natuurlijk al lekker aan het smikkelen op de katjesdrop!!! Dank jullie wel voor het sturen van iets voor elder Amundsen.

(op zaterdag middag tijdens de lunch even lekker kijkje genomen wat er allemaal in de doos zat.....)

Nou, het was dus een leuke verjaardag niet veel bijzonders, maar ik had een gevoel dat die recent converts (pasgedoopten) Tenema en Daphne iets van plan waren, maar nee, ze konden ons niet zien de dag en na de kerk op zondag wenste ze me nogmaals een fijne verjaardag en ze zouden ons pas weer zien op 1 januari omdat ze plannen hebben om met familie te zijn volgend weekend. Dus ik was toch wel een beetje verrast. Nou goed, in de avond moesten we plannen en we zouden dat in de kerk doen, dus ik zat op de stoel en opeens trok iemand een muts over mijn hoofd en voor ik het wist werd ik met ductape gehandboeid achter de rug en de 4 latino zendelingen en ik en elder Amundsen droegen mij uit de kerk.
Ik kon lopen maar ik kon niet zien waar we naar toe gingen, maar ik had een vermoeden. Haahahahah, toen op het eind, gooiden ze me op de grond en bonden mijn voeten en benen en droegen me over een veld naar een huis en dropten me op de deurstep en klopten op de deur en renden weg. Ik lag daar, tape over mijn mond en alleen!!!! Hahhaahahhhah!

(zo zag ik er dus uit nadat ik naarb binnen was gedragen op mijn verjaardag...... tja....)

Ze droegen me het huis in en ja hoor Tenema en Daphne en iedereen zong me Happy Birthday en ze hadden een heerlijk cake met de Nederlandse vlag voor mij gemaakt!!!!!



ik en mijn bewilderde gezicht...... :)


(zie dit is de taart.)

En Tenema en Daphne hadden een nieuwe scarf??? voor mij gekocht. Sjaal!! dat is het woord. Gaaf hè, dus ik werd gehijacked!!!! AHahahahahahahah!!!

(all of us together afterwards! ;)

Nou, dat was zo zo gaaf. Jullie moeten echt Tenema en Daphne ontmoeten. Vrienden voor de eeuwigheid!!! Ik was zo verrast en overdonderd.

(Dit is Daphne aan de linker kant en Tenema rechts van mij gisteren tijdens het verjaardagsparty)

Nou goed, dus dat maakte het toch wel een onvergetelijke verjaardag voor de rest van mijn leven.


Het werk gaat goed, het is niet makkelijk. We hebben Juliet en Frank, die zich op de doop voorbereiden op het moment, maar vooral Frank en ook Juliet is er wat oppositie. Ze kwamen beide niet naar de kerk op zondag en het is moeilijk om dan anderen hun keuzevrijheid te respecteren, maar dat is zoals het gaat. Het is in Zijn handen en we moeten gewoon ons best blijven doen en vertrouwen dat de wind, net als jij zei mam, of de Heilige Geest hen veilig naar huis en naar het doel draagt als zij Hem gehoorzamen natuurlijk, want ook hun keuzevrijheid is een grote factor.

We hadden ook een bijzonder miracle op mijn verjaardag. We hebben nu twee nieuwe gezinnen waar we hopen mee te werken. Eentje ging naar California en zag daar de Mormon Battelion en was onder de indruk en wil meer leren en we hopen snel met hen aan de slag te gaan. We zagen deels de familie de week en een andere familie die gedeeltelijk lid is, behalve de vader, maar de leden zijn inactief geweest voor 3 jaar terwijl de vader uit het land was. Nu is hij haar vorige maand teruggekomen en wij klopten een paar weken terug op de deur omdat we niet wisten wie het was en nu willen ze terug komen naar de kerk, dus we hopen ook met hen te gaan werken.

We onderwezen ook een man en hij is helaas voor de Croyden elders, maar zo zo gaaf!! We onderwezen hem in de kapel en de Geest was sterk en hij begrijpt de herstelling helemaal. Hij vertelde ons dat hij er alles voor wil doen om rust en vrede te vinden in zijn leven en aan het eind zei hij het gebed, op zijn knieën met ons in de kapel en hij brak uit in tranen omdat hij werkelijk zijn hart aan het uitstorten was en het was heel bijzonder en heilig denk ik omdat hij connecte met onze Hemelse Vader...

Nou ik moet president schrijven, ik zal volgende week de foto's sturen.

Ik hou van jullie,

Tot spreeks, ahhahahaha! Ik bel jullie op zaterdag om de tijd af te spreken.

Hou van jullie!!!

Daantje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten