maandag 27 februari 2012

Wat een nieuws!!!!

Halleluja!!!!

So, ik krijg een kaartje in deze week van jullie. Cait, Ben en mama en pap schreven erin. Gek, waarom niet Cetta en Kil? Nou ja. Krijg een kaartje later in de week van Cetta en Kilian. Aaah leuk, ook zij schrijven nog wat, dacht ik. "Hey Daan, we denken aan je, veel succes in the last stretch." Aaahhh, das leuk, dacht ik.. Nou goed. Oooh wacht, er is een p.s., "wij zijn verloofd!!!" WOWWOWOWOWOWOWOOWOWOWOWOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOWWWWWWWWWWW
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat een nieuws!!!! En de vlaggen hangen uit hier in Southampton!!! Wat gaaaf!!! Mijn zus gaat trouwen!!! Wat gaaf, wat gaaf, gefeliciteerd Cetta en Kil!!! OOOHHHH jullie moeten me gauw laten weten wat de datum is!!! Schrijf me maar een kaartje!!! Man o man!!! Wat kikken!! Ik ben zo blij voor jullie en zo trots op jullie!!!!! Wat een goede stap!!! Nou, ik hoop dat mijn enthousiaste dat ik had toen ik de kaart las en dat ik nog steeds voel, ook bij jullie overkomt zo via de mail!!! hahahahaha!
OOhhh, ik ben zo blij!!! Als je me voor woensdag mailt, dan zal ik je hoogstwaarschijnlijk woensdag weer kunnen mailen. We hebben nu wat tijd genomen om president over deze laatste week te vertellen en in de remainder of time schrijf ik jullie lekker even.

Wij hebben een super week gehad. Er is een heleboel te vertellen en ik zal wellicht het één en ander later moeten schrijven. Maar goed, laat ik jullie eerst over het weekend vertellen want dat is toch wel weer een bijzonder weekend geweest. Elder Wojtysiak is van Poland en leeft in onze flat met elder Evans, zijn collega, duh... Maar hij onderwees een Pool over de telefoon voordat hij naar Southampton kwam. Deze man was gevonden door de zusterzendelingen in Exeter. Hoe en hoe hij hem verstond, is nog steeds een wonder, maar hij onderwees hem en hij ging daar vorig jaar november naar toe en doopte hem daar! Gaaf! Afgelopen zondag zou hij het Aäronische Priesterschap ontvangen en president Shamo, op verzoek van de bisschap en ringpresident, verzocht elder Wojtysiak en mij om naar Exeter te rijden op zaterdag en daar dan op zondag te zijn zodat elder Wojtysiak de bisschop kon helpen met het interview en de zegen kon vertalen voor Christoff, de convert (bekeerling). Dus zaterdagmiddag rond half 5 reden wij richting Exeter.


(So, we stopten ergens in Devon toen we dit zagen. Het was zo verrassend beautiful!! Ik weet niet hoe goed je het kan zien in de foto maar, we staan nu op de top van een heuvel langs de snelweg om even een foto te nemen vanaf een parkeerplaatsje. En je kan dus de wolken of mist zien in de valley below, en dan de ondergaande zon. prachtig!)

Het is ongeveer 2 en een half uur rijden, maar ooohhhh, wat een prachtige rit. Woww wowo wowow!! De zon ging onder achter de heuvels in Devon en het werd kouder buiten, wat er voor zorgde dat er mist of wolken vormde in de valleien. We stopten en maakten er foto's van. Het was werkelijk zo waanzinnig, dat jullie het zeker ook moeten zien.

(Hier nog eentje van de wolk van mist... Jullie moeten het maar voor jezelf zien, want het is waanzinnig!)

We onderwezen hem samen met de zusterzendelingen die avond op aankomst rond half 8 en brachten vervolgens de zusters naar huis en wij gingen door naar het huis van een lid om daar te verblijven voor de nacht. Het was een interessante nacht op de bank, gelukkig redelijk zacht! In kerk die dag, was er wijkconferentie en er waren dus vele grote leiders van de ring daar, met groot bedoel ik geestelijk groot. WOW! Wat opbouwend was de vergadering. Ik was overweldigd door de Geest. Er werd veel gesproken over ware bekering tot het evangelie. Niet alleen weten dat iets waar is, maar de moed en het geloof en offer willen brengen om het ook na te leven en dat niet zomaar halfhartig te doen, maar alles te geven. De Heer vraagt niet dat we slechts met ons been het water in gaan wanneer we gedoopt worden, maar alles, alles gaat onder, dat is denk ik symbolisch omdat we in werkelijkheid zeggen, ik geef alles mijn hele hart nu aan U! OOhh, hoe moeilijk dat is, maar ook ooh hoe mooi dat is. Is dat niet wat we allemaal willen om zo'n groot geloof te hebben, dat zelfs de grootste hurdels (hindernissen) ons niet kunnen tegen slaan!

Dat is echt één van de dingen waar ik meer over heb kunnen leren hier en waaraan ik hoop voor altijd te werken. Nou, het was dus heel heel opbouwend en ik voelde de Geest mij heel vaak raken. De ringpresident gaf een machtig en krachtig getuigenis van de Heiland Jezus Christus dat mij sterk raakte. You see, als zendelingen zijn we constant bezig om anderen op te bouwen en je vergeet jezelf. Studie en gebed helpt enorm, maar gisteren in de kerk voor het eerst sinds een tijd, voelde ik alle vrees, alle twijfel, alle zorgen wegsmelten door de Geest die in mijn hart kwam en mijn geest raakte en mij versterkte. Dus de Geest was mij aan het opbouwen in plaats van ik anderen en dat was heel prettig en heeft me een heleboel strength gegeven sindsdien.

Nou na afloop van de vergadering rond half 2, gingen we weer op weg, terug naar huis.

(Nog eentje van het prachtige Engeland en de mooie heuvels in Devon op de terugweg. Het weer was ook prachtig en dat contributed geweldig natuurlijk.)

We moesten om want er was een ongeluk gebeurt, maar kwamen rond half 5 die avond weer aan en toen gingen we meteen door naar de temple (in totaal 460 miles gereden op zaterdag en zondag).


(London, England Tempel)

Ik en elder Chu omdat we samen met Sue en haar dochter en Sue's broer naar de tempel haarvuuravond van president en sister Shamo wilden. Haar broer is dus aan het terugkomen van minderactief zijn en zij en haar dochter en zoon leren zoveel. We hebben hen allemaal samen deze week kunnen onderwijzen, maar de temple was een hoogtepunt. Sue nodigde na afloop terwijl we rond om de temple liepen, ook haar dochter uit om gedoopt te worden!!! En toen namen wij het stokje gauw over. Zij ook bereidt zichzelf nu voor voor de 31ste van maart.


(Hier dan de foto en familie waar het allemaal om gaat of in ieder geval deels, Emma en Sue!)

Dat moet verplaatst worden i.v.m. General Conference (Algemene Conferentie), maar dat moet lukken hoor, wellicht wordt het 7 april! Dat zou gaaf zijn!! Maar ze zijn geweldig. Sue is zeer geraakt door de Geest op diverse momenten nu en gaat er helemaal voor, maar blijf maar voor haar bidden ajb. Haar dochter wilde niet meer de temple verlaten tegen het einde van de avond, zo fijn had ze het gevonden. Haar zoon is een beetje meer sceptisch, maar we hopen met hem langzaam maar zeker ook te werken.

Ik hou van jullie!!!

Spreek jullie meer op woensdag want er is nog veel meer te vertellen!!!

Liefs,

Daantje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten