woensdag 29 februari 2012

Ik wil alles geven en de Heer dienen met heel mijn hart.

Nou, hier ben ik weer.

Het verwachte nieuws kwam gistermorgen zo rond tienen. Lekker op tijd dit keer. Geen veranderingen zoals verwacht. Ik zal mijn laatste transfer dus hier samen met elder Chu in Southampton zijn. Ik ben erg dankbaar voor want hij is een zeer goede zendeling van wie ik nog heel veel kan leren en ik hoop dat ook te doen en ik ben blij want dan kan ik Sue en Emma gedoopt zien worden.
We zagen haar, Sue, gisteren weer en het gaat goed met haar. Ze heeft wel veel voor haar kiezen. Ik denk zeker omdat ze al zo'n sterk geloof heeft ontwikkeld in zon korte tijd’, dat ze dus ook veel weerstand krijgt. Haar broer is echter ook een grote steun en we konden ons getuigenissen met haar delen want in zulke omstandigheden altijd heel krachtig is.


(Hier nog een foto met Emma, Sue en haar broer Lee, die dus een terugkerend lid is.)

Ik sluit me wat dat betreft volledig aan bij wat jij zei pa, dat we hier zijn om anderen op te bouwen en elkaar te sterken, elkaar!! Dat is zo belangrijk. In de bijlage stuur ik een foto die president Shamo ons een aantal weken geleden vroeg uit te printen en dat hier ook precies bij aansluit.


(Linn David - Ascent original)

What else. Het is inderdaad wel een interessante transfer. Voor het eerst sinds vier jaar of zo hebben we nu weer zusterzendelingen in Wandsworth, London area. Dat is een mega interessante moves die president maakt en ik denk zeker dat het het goed zal doen voor de rest van de zone. Daar zaten elder Amundsen en ik altijd al aan te denken en nu is het voor elkaar. We hebben maar liefst 11 nieuwe zendelingen die vandaag binnen komen. Volgende transfer hebben we er 24 en daarna 21 of zo. Gekkenhuis, within the next 4 or 5 months 60 percent of the mission will be turned over!
Nou goed, ze hebben dus een hoop voor de boeg hier en een nieuwe zendingspresident. We hopen allemaal gauw te horen wie het zal zijn en of we hem kennen. Je weet maar nooit. Wanneer krijgt Nederland een nieuwe zendingspresident, dat kan nu toch ook niet meer zo heel ver weg zijn???

Nou goed, wat had ik jullie al verteld en wat moest ik jullie nog vertellen. Zaterdagmorgen hadden we een gave ervaring met een jonge moeder die we eerder hadden ontmoet op een exchange. Ze was toen erg gesloten en sprak slechts kort met ons, maar we zagen haar weer onlangs en spraken haar opnieuw aan. Ze herinnerde ons eerdere gesprek en waardeerde onze terugkomst naar haar huis. Ze opende zich en vertelde ons dat ze afgelopen zondag (inmiddels 2 weken terug) voor het eerst in haar hele leven naar een kerk is gegaan. Ze gaat door een moeilijke tijd in haar leven en gaf aan dat ze het liefst weer van voren af aan kon beginnen. We deelden met haar dat wij iemand kennen met wie dat mogelijk is en dat we graag met haar zouden ontmoeten. Ze was daar toen open en we gaan haar hopelijk vanavond kort onderwijzen. Haar naam is Rachel en ze lijkt een alleenstaande moeder met drie kids.

Vrijdag had ik een doopinterview met een jongeman van 11 die een moeder heeft die worstelde met het evangelie en met haar leven in een ander gebied. Ze hebben haar onlangs onderwezen en haar zoontje ook en hij werd afgelopen zaterdag gedoopt. Het interview ging goed, maar ik vond het lastig. Het is zo'n grote beslissing, maar je kan niet van de persoon in front of you verwachten dat zij alles perfect weten. De vragen zijn dan ook: geloof jij dat..... blalablala, maar het is toch niet altijd makkelijk, zeker ook omdat hij zo jong is. Ik had er echter een goed gevoel bij en nodigde de moeder uit om hem te helpen in zijn besluit. Nou goed, pap ik weet niet hoe jij dat ervaart wanneer je een temple waardigheidsinterview hebt met de jeugd. Misschien kan je me daar het één en ander over schrijven, hoe jij over de jaren interviews met mensen hebt ervaren en wat jij doet om je voor te bereiden.

O ja, op dinsdag ging ik op een exchange met elder Whitehead (AP) in Crawley. Dat was heel heel fijn. Als leider ben je constant bezig en als zendeling om andere te dienen zonder echt te worden bediend. Dat is niet helemaal waar, want er is zoveel dat je van andere zendelingen leert en zij dienen jou ook, maar misschien dat je ook begrijpt wat ik bedoel..... Nou, in ieder geval het was fijn om even me geen zorgen te hoeven maken over het leiden van de area en om op te kunnen kijken naar een goed voorbeeld voor mij. Ik leerde veel tijdens de exchange over het uiten van liefde naar medezendelingen die je onder verantwoordelijkheid hebt, vooral om dat dát was wat elder Whitehead voor mij deed. We hadden ook een gave ervaring waar we langs een former investigator gingen en we konden hem niet vinden in het flatgebouw waar zijn adres was, op de begane grond, maar toen we wegliepen had ik sterk het gevoel dat we terug naar binnen moesten en de verdieping erboven moesten kloppen. Ik vroeg elder Whitehead of hij ook dat gevoel had en hij zei nee, maar dat kan geen kwaad. Dus we deden dat als volgt. En we vonden daar toen een mevrouw, Jess, moeder van 2 kindjes, gelooft in God, maar gaat niet meer naar een kerk toe, maar wil graag ons terugzien! Dat was gaaf, omdat het bewijst dat de Heer ons leid naar hen die voorbereid zijn.

Ik heb niet zo heel veel meer te vertellen. Ik ben nu in 3 Nephi in het Boek van Mormon! Ik ben vastberaden het uit te lezen voor het einde van de transfer en dat moet wel lukken.
Ik heb een aantal doelen die ik wil bereiken voor het einden van deze transfer. Ik wil dus het Boek van Mormon uitlezen en aan de Doctrine & Covenants (Leer en Verbonden) beginnen. Ik wil volledig gehoorzaam zijn (probeer ik toch a,l maar zeker nu). Ik wil alles geven en de Heer dienen met heel mijn hart. Niks terughoudend en daarin dus ook mijn grootste angsten face to face aankijken met vertrouwen in de Heer en ik wil terugkijken op mijn zending en nadenken over wat het allemaal voor mij heeft betekent. Ik wil hier zijn en gefocust blijven.

Ik hou van jullie!! Dank jullie voor alles!! Hou vast aan de ijzeren roede!

Liefs,

Daantje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten