maandag 10 mei 2010

Hi lieve familie!

Wat was het fijn om gisteren met jullie te spreken. Ik hou zoveel van jullie. Op mijn studie tafeltje staat onze gezinsfoto. Ik denk erg veel aan jullie, ik heb niet het idee dat het me echt afleid. Ik probeer juist te bedenken dat het het evangelie is, dat ons gezin zo sterk heeft gemaakt.
Ik probeer te denken aan Martina en de andere zendelingen die jullie hebben gevonden en dan te kijken naar het resultaat nu, een sterk gezin, verzegeld in de eeuwigheid. Hoe bijzonder zou het zijn als ik zo'n zendeling kan zijn. Dus daar probeer ik veel aan te denken. De Webb familie (bisschop) waar vandaan ik gisteren belde, hebben een quote boven hun eettafel die zegt:
"A missionary leaves his family for 2 years to ensure that other families can be together forever."
Nou, dat is wat ik in gedachte wil houden.

Ik ben blij dat ik jullie even kon horen. De volgende keer is pas zo ver weg. Dan ben ik bijna 9 maanden in het veld, net als elder Carr nu, behoorlijk ervaren en ik ben dan 20! Wat maf allemaal. Grappig genoeg brak de zon hier gisteren en ook vandaag door, nadat ik juist gisteren tegen jullie had gezegd, dat het niet zulk lekker weer was. We zitten nu in onze Pday kleding, want al de shirts van elder Carr waren vies en hij moet nieuwe kopen. Best wel gek om weer een spijkerbroek te dragen... Vanmiddag gaan we naar een soort grote brug in Bristol, het schijnt daar heel mooi te zijn en we gaan een potje voetballen. Het ligt op de top van een grote heuvel, dus het beloofd heel mooi te worden. Ik zal veel foto's maken!

O ja, wat ik gisteren vergeten was te vertellen is, dat elder Quentin L. Cook naar ons toekomt! Een Apostel van Jezus Christus komt! Vrijdag de 21e hebben we een zendingsconferentie waar hij bij zal zijn en het weekend daarna komt hij naar de Bristol Zone voor de Ring Conferentie, dus dat zijn bijna 3 dagen met een apostel. Dus daar zie ik wel naar uit en ik moet me gaan voorbereiden.

O ja, we hebben een paar hele goede doelen gezet voor de komende week. We gaan 30 LA, less actives (minder actieve leden) bezoeken en uitnodigen om naar de kerk te komen. In het bijzonder voor elder Quentin L. Cook en we zullen bij de 5 aangrenzende huizen kloppen, dat zijn dus 330 huizen in totaal! Daarnaast hebben we overlegd en besloten, dat we onze reistijd meer effectief willen gebruiken, dus met mensen praten onderweg en meer op straat. Daarnaast willen we iedere persoon op een unieke manier benaderen, dus niet steeds elke persoon op dezelfde manier aanspreken, dus ook meer met de Geest werken. O ja en last but not least, we proberen zoveel mogelijk leden mee te nemen naar onze teachings, en dit is afgelopen week niet helemaal zo goed gegaan als het moest. Dus we zullen proberen om leden altijd 24 uur van te voren te vragen. We willen dat het een geestelijke ervaring voor hen wordt en onze waardering meer naar hen uitspreken, nadat we hebben onderwezen, zodat de leden meer vertrouwen in ons krijgen en enthousiaster worden over het zendingswerk en wellicht ons beginnen te verwijzen naar hun vrienden.

Dus veel goede doelen en nu aan de slag!

Vanmorgen heb ik een brief geschreven naar de zendingspresident en morgen hebben we een District vergadering. Eén van de dingen die ik merk en ook aan wil werken, kwam vanmorgen weer op in studie, als we krachtige commitments willen geven aan onze onderzoekers, moeten we zelf beter gaan snappen waarom we ze geven. We moeten de grote waarde van het Boek van Mormon beter gaan snappen en meer voor ons zelf zoeken naar antwoorden en hoe we het Boek van Mormon kunnen toepassen in ons leven. Dus we moeten onszelf blijven voeden. Ik wil mijn persoonlijk gebed verbeteren, want het werkt echt als je bidt vanuit je hart. Ik zal altijd voor jullie bidden!

Liefs,

Elder Peschier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten