maandag 17 mei 2010

One month mark!

Nou, gisteren was ik precies een maand een zendeling, vandaar het one month mark! Elder Carr had zijn 9 month mark op de 14e, maar we hebben het verder niet echt uitgebreid gevierd.

Onze week hier was best wel goed! We hebben weer wat wonderen mogen ervaren. Ik zal er een paar delen. Deze week hadden we een district meeting met de andere zendelingen op dinsdag, was erg goed. We waren maar met z’n achten, maar we spraken met elkaar over de rol van het Boek van Mormon. Er is een heel hoofdstuk over in Predik Mijn Evangelie, Hfst. 5, ik denk dat er op blz. 116, een hele goede quote staat van President Gordon B. Hinckley:

"Wie het Boek van Mormon met een gebed in het hart hebben gelezen, of ze nu rijk of arm zijn, geschoold of ongeschoold, zijn door de macht ervan gegroeid. Zonder voorbehoud beloof ik u dat als u het Boek van Mormon met een gebed in het hart bestudeert, ongeacht hoe vaak u het al gelezen hebt, u de Geest van de Heer in uw hart zult ontvangen. Dan zult u zich vast voornemen om Zijn geboden te onderhouden, en zult u een sterker getuigenis krijgen van het feit dat de Zoon van God een levende realiteit is.”

Het Boek van Mormon is zo speciaal. We hebben een onderzoekster, Aurora, zij heeft toch wel problemen met Joseph Smith en stelt altijd super veel diepe vragen tijdens het onderwijzen. Nou donderdag waren we weer bij haar en er was een hele sterke Geest. Ik voelde dat ik Leer en Verbonden 9 moest delen over hoe we een antwoord kunnen krijgen en wat we ervoor moeten doen, want ze voelt dat ze nog steeds geen antwoord heeft gehad. Dat was door de Heilige Geest ingegeven! Ik vertelde aan haar over het toepassen van de schriften op onszelf en ons getuigenis van het Boek van Mormon, en het was gewoon heel speciaal. Er heerste een sterke Geest, je voelde de eerbied als het ware in de kamer en toen ik mijn getuigenis deelde, kwam het uit mijn hart. Er is niets mooier dan dat, daarom hou ik van het delen van mijn getuigenis omdat het uit je hart kan komen. Ik weet zeker dat ze de Heilige Geest heeft gevoeld, wij allemaal!
We hebben een beslissing gemaakt en vertelden dat aan haar. Ze komt niet echt naar de kerk, ze is er maar één keer geweest. We zeiden tegen haar, dat het doel van de zendelingen is, om mensen dichter tot Christus te brengen en hen te helpen zich op de doop voor te bereiden. Door zich te houden aan haar toezeggingen, toont ze haar bereidheid naar Hemelse Vader en haar verlangen om gedoopt te worden en om een antwoord te krijgen. Ze hield zich niet aan al haar toezeggingen. Dus Elder Carr voelde dat we haar moesten zeggen, dat het de bedoeling is dat ze naar de kerk komt, anders kunnen we haar niet verder onderwijzen. Dat was wel even slikken, dat ben ik niet gewend, maar het was een goede deal, want nu lieten we het echt even aan haar over.
Zondag was ze niet in de kerk, maar ze heeft ons gebeld. Blijkbaar wilde ze wel komen, maar haar moeder blijkt haar tegen te houden en ze wil niet tegen haar ingaan. We weten nu wel, dat ze wil komen en dat ze een geloof heeft ontwikkelt en wil blijven ontwikkelen. Dus nu moeten we deze nieuwe aangelegenheid/bezorgdheid oppakken. Tja, ik ben dankbaar dat ze het in ieder geval wel wil! Dus daar zijn we druk mee bezig.

Verder hadden we deze week uitwisseling! Oké, dit is echt super grappig! Want vorige week maandag gingen we op Pday (vrije dag) naar een grote brug waar een veldje naast ligt. Echt heel mooi! Er gevoetbald met de andere jongens en één van de zendelingen was ene Elder Lang. Dus op een zeker moment waren we veel aan het kletsen, zei hij dat hij familie heeft in Nederland. En toen herinnerde ik het me. Is dat de familie Blom? Vroeg ik en hij zei: NO WAY! Hij is het neefje van Diana Blom, niet te geloven he! Nou, veel gekletst en tijdens de uitwisseling van woensdag op donderdag, was ik dus in Downend, Noord-Oosten van Bristol en diende ik samen met Elder Lang voor een tijdje! Was echt grappig, maar ook bijzonder. Hij is erg vriendelijk en een goede zendeling.

We hadden een les met een zekere Pauline, een wat oudere dame van in de 60, en het ging over de herstelling. En we spraken met elkaar en legde alles uit tot aan Joseph Smith en toen keken we samen die DVD van Joseph Smith. Het was goed en de Geest was er en ik gaf mijn getuigenis naderhand en we vertelden over het Boek van Mormon. En ze zei achteraf, dat ze nu een beter idee had waar het Boek van Mormon vandaan komt en we gaven haar iets om te lezen. Nou, onlangs kregen we een belletje van de Downend elders en blijkbaar heeft Pauline nu echt heel veel in het Boek van Mormon gelezen en ze heeft een doopdatum aanvaard! Zo zie je maar, wow! Wat speciaal. Ik ben dankbaar dat ik hierin kon meehelpen en mijn deel kon doen. Ik weet niet hoe groot aandeel ik daarin had, maar dit is geweldig!

Een andere bijzondere ervaring was die donderdagavond. We hadden tijdens planning voor vrijdag een tijdje gepland om ergens op zoek te gaan naar nieuwe onderzoekers. We waren allebei aan het bidden waar we naar toe moesten gaan. Ik was aan het smeken bij de Heer dat ik zou weten waar we hen konden vinden en toen kwam er een hele heldere en duidelijke gedachte (alsof iemand het zei) in mij op: 'Stockwood Lane'. Ik sloot mijn gebed af en vroeg elder Carr waar hij dacht dat we naar toe moesten gaan en hij zei: “Stockwood Lane”! Dus dat was speciaal, want dat was openbaring! Elder Carr had daarnaast ook het gevoel dat het in de bocht van die straat zou zijn en dat het gezin 4 kinderen zou hebben en de vrouw blond haar.
De volgende dag waren we daar en we waren op zoek, kloppend langs de deuren. Op zoek naar aanwijzingen dat er in een huis een gezin woont en dan aankloppen en we kwamen langs een gezin. De vader deed open, we spraken een tijd met hem, het is en blijft speciaal wat mensen allemaal met je delen. Hij had zijn vader verloren en we spraken over eeuwige gezinnen en de Tempel. Uiteindelijk waardeerde hij het en we gaven hem een folder van het Plan van Zaligheid, maar hij wilde er niet echt iets verder mee doen. Toen zag elder Carr een gezin aankomen en hij voelde dat dat het huis was waar we naar toe moesten. Een man deed open, 4 kinderen en een blonde vrouw. Het was een beetje raar om daarnaar te vragen, maar we legden onze ervaring uit over het gebed en hij vond het een beetje maf, maar ja we spraken over gezinnen, het eeuwige gezin en over de Tempel. We gaven hem een Boek van Mormon en elder Carr vertelde over het eerste visioen. Het speciale was, dat hij inderdaad gelovig was, maar in het begin zei hij: “Nou, dit gaat me een beetje te ver, verder dan wat ik en mijn gezin geloven" en tegen het einde werd hij heel zachtmoedig en hij aanvaarde het Boek van Mormon en je kon zien dat hij echt meende, toen hij zei dat hij het wilde lezen. We hopen binnenkort weer langs te gaan, maar dit is echt een antwoord!

Ik moet er vandoor! Vanavond hebben we een gezinsavond bij de familie Webb (bisschop) met 5 onderzoekers, dus we zullen dat ook voorbereiden.

Ik wil nog veel harder werken. Ik weet dat we dat kunnen. Soms heb ik het gevoel, dat we nog meer kunnen. Maar ik moet ook focussen op alle goede dingen die we al doen! Zoals deze wonderen.

Hou zoveel van jullie!

Liefs Elder Peschier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten