maandag 24 mei 2010

Veel werk, weinig tijd!

Het is geweldig om post van jullie te krijgen, ik heb super veel mensen die ik al moet terugschrijven, want dat heb ik nog helemaal niet gedaan. Ik moet wel zeggen dat ik super veel post krijg, maar ik vind het leuk en hoop dat het zo blijft!! Het helpt heel erg om te blijven onthouden wie ik ben!

Hoe gaat het hier. Ik heb de badkamer zo goed als schoongemaakt en was erg trots en voldaan daarna. We proberen de keuken ook schoon te houden! Ik slaap heerlijk. Meestal worden we wakker rond 6 uur en de zon schijnt naar binnen en soms gaan we uit bed om te kijken of we ons niet verslapen hebben. Dat denk je dan altijd. We hebben besloten om 's ochtends meteen naar een nearby veldje te gaan en lekker een balletje te trappen met ze tweeën. Wel grappig, want welke mafketel staat nou op zaterdagochtend om half 7 een bal te trappen met een naambordje en in pyjama. Misschien dat ik daar volgende keer ook een foto van maak! ;)
Maar het is heerlijk, lekker even bewegen en wakker worden.

Deze week was moeilijk. Weet je nog de gezinsavond die we hadden op maandag. We hadden het goed voorbereid, maar toen we daar waren was het gewoon niet zo powerful als we hoopte! Dat was een tegenvaller omdat we er veel tijd in hadden geïnvesteerd. Tijdens onze verslag aan de District leider die avond, vertelde we hem hierover. Die volgende ochtend gaf hij ons een aantal schriftteksten die ik ook aan jullie wil geven, omdat ze zo bijzonder zijn. Lees ze ook in deze volgorde. Als je ooit het gevoel hebt van ontmoediging of te zware beproevingen: Ecclisiatics (Prediker) 3:1-10; Proverbs (Spreuken) 3:5-7; Mosiah 23:21; 3 Nephi 26:9; 2 Timothy (Timotius) 2: 10; John (Johannes) 16:33; 1 Nephi 20:10; Alma 26:27; DC (L&V)121:7-9 en DC 122: 7-9. Maar je kan beter heel L&V 122 lezen, ik hou van die afdeling!

Elder Linekar is onze DL (districtsleider). Hij is zo’n goede kerel, soms een beetje maf, maar wanneer het erop aankomt echt heel sterk. Dus die hielp ons enorm en we waren weer opgebouwd en klaar om te gaan. Die dag waren we vastberaden om met iedereen te spreken. Onderweg kwamen we een vrouw tegen, Heather, deze week gaan we langs bij haar. We hebben goed hoop voor haar. Ze is een hele lieve vrouw met een jong gezin. Ik kan niet alles delen. Ik ga nu eerst delen wat ik echt met jullie wil delen en dan zie ik wel of er nog tijd is!

Vrijdag hadden we Mission Conference, wat uniek is omdat het maar 2 keer per jaar plaatsvindt! Alle zendelingen waren daar aanwezig en Elder Vitaglione weer gezien, dat was awesome! Grappig genoeg, in de MTC hadden we vaak ook heel veel leuke momenten en na de conferentie tijdens de lunch weer gelachen over onze ervaringen als greenies! Hahaha!
Donderdag avond belde de AP's (assistenten van de zendingspresident) mij en vroegen of ik na de conferentie met elder Cook de benediction oftewel het slotgebed wilde doen. Ik voelde me vereerd en was vrijdag wel een beetje zenuwachtig. De conferentie was erg goed. Er was een bijzondere Geest. Elder Cook sprak veel over de reden waarom hij hier was gekomen. Hij moest een video voor in het bezoekerscentrum opnemen en wilde dat doen bij de River Riddle/Ribble in Preston, waar de eerste leden van de kerk werden gedoopt. Hij sprak ook over de Leer & Verbonden 112, de lievelingsafdeling van president Hinckley. Het is een zendingsafdeling. Deze openbaring ontving Joseph Smith op de dag dat in Engeland voor het eerst het evangelie werd gepredikt! Er is een vers tegen het eind dat spreekt over onze verantwoordelijkheid om het evangelie te delen:

“Maar zuivert uw hart voor mijn aangezicht; en gaat dan heen in de gehele wereld en predikt mijn evangelie tot ieder schepsel dat het niet heeft ontvangen.”

Nou ja ik kan het niet goed verwoorden, maar het eind van de conferentie was erg fijn. Er was zo'n sterke geest! Als Apostel is het de grootste taak om een speciale getuige te zijn van Jezus Christus. Dus hij sloot met zijn getuigenis en met een zegen voor ons allemaal. Voordat we begonnen, vroeg hij ons allemaal een hand te geven aan hem en waar we vandaan kwamen, dus dat was wel speciaal.

Aurora gaat heel goed nu! Ze is gaan lezen uit het Boek van Mormon en heeft nu bijna 1 Nephi uit! Ze houdt ervan en kan bijna niet stoppen met lezen, maar moet wel, omdat ze moet leren voor haar examens. Ze heeft waarlijk een grote ommekeer gemaakt. Donderdag waren we met haar en haar moeder was er ook eventjes en ze onderwees haar moeder over dingen die wij haar hadden verteld! Ze heeft ook aanvaard om toe te werken naar de 12e juni om gedoopt te worden. Ze is daar nog steeds een beetje shaky over maar ze wil er naar toe werken. Maar het is geweldig, dat het nu zoveel beter met haar gaat.
Er is een andere jongeman waar we veel mee werken. Hij heet Villie Avanante, 18 jaar en hij komt uit de Filippijnen. Hij heeft verkering met één van de dochters van de Bisschop. Het gaat goed met hem en hij ziet niet waarom hij niet gedoopt moet worden, zei hij. Dit weekend bespreekt hij met zijn moeder over zijn keuze. We hopen hem daarna een datum te geven om naar toe te werken!
Daarnaast is er Chloe, een klein meisje van 10 jaar, geadopteerd door leden en zij is vastberaden en werkt naar de 27e juni toe om gedoopt te worden. We hebben een kleine kalender voor haar gemaakt met teksten om elke dag te lezen.

Zaterdag en zondag hadden we een fantastische tijd in de stake conference (Ringconferentie). Zo opbouwend. Elder Cook en zuster Cook waren er, het Rihng Presidium, Elder Kerren, toekomstige Zeventiger uit deze ring en Elder Katcher, Gebiedszeventiger uit Abu Dhabi.

Elder Carr en ik zijn beide super enthousiast over deze week. Elder Carr is een goede collega! Hij was super trots dat 'zijn zoon' het slotgebed deed, hahaha.Hij denkt dat ik volgende moves zal trainen! Nou, we zullen wel zien, dat is wel een beetje unlikely.

Ik moet gaan, mijn tijd zit erop. Ik zal nog wel wat meer schrijven van wat ik heb geleerd deze week in een brief. Ik hou van jullie allemaal. Denk veel aan jullie en bid ook voor jullie. O ja mam, het schiet me opeens te binnen. Ik heb die relatives wiens namen je me had gestuurd, opgezocht. Frank Phillippa en Clare Havard. Hij komt deze week naar Nederland. Je moet hem opzoeken ! Ik ga volgende week weer langs om hem te ontmoeten, heb nu alleen zijn vrouw gezien. Lieve mensen. Misschien gaat hij ook oma op zoeken. Auntie Jannie noemen ze haar. Hahahah!

Tot volgende week!
Liefs, elder Peschier

1 opmerking:

  1. Elder Peschier, super om je ervaringen te lezen, brings back awesome memories!! Veel plezier daar in Bristol, we bidden voor je.

    Erwin

    BeantwoordenVerwijderen