woensdag 5 mei 2010

Laatste week in de MTC.



Hi allemaal! Ik heb echt maar 15 min om toch nog even een mailtje eruit te sturen. Morgen (woensdag 5 mei) vroeg vertrekken we naar het zendingsgebied waar ik als eerste zal gaan dienen! We vertrekken om 7 uur. We gaan met zijn zessen. Eerst 3 droppen in Birmingham and daarna ons drieën in London South.
Dank jullie wel voor alle lieve briefjes en brieven! Het is zo fijn om van jullie te horen. Ik moet zo nog inpakken verder dus beetje hectisch! Maar ja, het is fantastisch geweest hier. De liefde en Geest die ik hier heb gevoeld zijn zo geweldig, ik wil eigenlijk niet weg, maar ja ik ben geroepen om naar London South te gaan.
Ik vind het best eng om nu echt te gaan beginnen. Onlangs hadden we een tweede finding experience. We gingen met zijn allen langs de deuren, verspreid over verschillende plekken. Elder Vitaglione en ik hebben 3 Boeken van Mormon weggegeven en we hebben veel mensen aangesproken. Langs de deuren is veel minder eng dan mensen op straat aanspreken, maar misschien omdat dit ook de tweede keer was, was het wat minder eng. Ik heb nog wat foto’s gemaakt, maar die hebben jullie nog te goed!

We hebben zoveel goede dingen hier mee gemaakt. Zondag zijn we na de kerkdienst sightseeing gaan doen in de omgeving, we hebben onder andere het huis bekeken waar Gordon B. Hinckley heeft gewoond toen hij hier een zendeling in Preston was, en toen hij naar zijn vader schreef dat het geen nut had en zijn vader terug schreef, Forget yourself and Go TO WORK! We hebben de rivier Riddle bekeken, waar Heber C. Kimball als één van de eerste zendelingen, de eerste mensen in de UK doopte. Dat was een bijzonder evenement! En we hebben op het plein gestaan waar zij voor het eerst, toen ze in Engeland waren, het evangelie gingen prediken.

Toen na het eten waren we de film Joseph Smith Prophet of the Restoration gaan kijken. Dat was heel goed, maar het meest bijzonder was toen ik daaruit wegliep met mijn collega, de Geest was zo sterk, er heerste een hele sterke sicerety of eerbied. We gingen naar het klaslokaal en we keken naar buiten en ik keek naar de lucht en ik had veel vragen in mijn hoofd na die film en ik dacht wat als het evangelie echt waar is, dan keren we echt weer terug bij Hemelse Vader, en toen raakte de Geest mij. Het is waar! Het evangelie is waar. Hemelse Vader leeft, echt waar, Hij is daar, en na dit leven keren we weer bij Hem terug, Toen had ik nog even gebeden en dat was zo sterk en bijzonder.

Daarna hadden we nog een devotional van zr. Clegg, vrouw van de MTC President. Zij sprak over the Atonement (Verzoening). Wist je dat dit woord eigenlijk komt van het Engels AT ONE MENT, what means to bring back at one with God. Nou ik was al geraakt door de Geest en de devotional was heel bijzonder. We spraken er uitgebreid over. Toen keken we de film “To this end I was born”, over Jesus Christ. En het is zo'n goede film! Moet je maar kijken met z'n allen. De film eindigt met dat Christus terugkeert bij de geesten in de Spirit World, nou dat moment is zo bijzonder, want ik realiseerde me dat my faith had not been in vain! Ik geloofde en wij geloofden dat Christus het kon, moet je je voorstellen hoe we ons gevoeld moeten hebben toen Hij weer terugkwam, dat ontroerde me heel erg. Hij leeft en is onze Verlosser en Hij is er niet alleen om onze schuld in te lossen Hij is er voor elk moment dat we ons ongelukkig voelen. Wat ik ook leerde is een getuigenis dat één van de apostelen, weet niet meer welke, heeft ontvangen. Namelijk dat de verzoening heel persoonlijk was. Jezus Christus heeft in Getsemane de pijnen en zonden en afflicitions en infirmities en alles meegemaakt voor mij, en voor ieder van jullie en voor iedereen om ons heen. Het was geen grote homp aan zonden van iedereen, het was heel persoonlijk voor iedereen. Specifiek heeft Hij geleden. Daarom kan Hij ons ook zo goed ondersteunen want Hij kent ons. En misschien gek, want zo lang was Hij niet in Getsemane, maar Hij is een God en voor God is de tijd anders. Dus dat heb ik geleerd en dat was echt speciaal.

Ergens vorige week lazen we ook een toespraak van Bruce R. McConkie over de Atonement, uit 1985 echt heel goed, daarna kregen we de opdracht om als companionship (collega’s) samen op onze knieën te gaan en Hemelse Vader te bedanken voor de Verzoening en voor Jezus Christus. Misschien een idee om samen te lezen en op een gezinsavond te doen. Wij waren in ieder geval in tranen en hadden het gevoel dat de Heiland heel dichtbij was op dat moment.

Richard G. Hinckley de zoon van president Hinckley was hier. Hij en zijn vrouw gaven een devotional. Was goed, het is grappig om te zien dat hij op zijn vader lijkt in uiterlijk en gedrag. Weet je nog dat president Hinckley soms met zijn hand de hoeken van zijn mond schoonveegde terwijl hij sprak, dat deed hij ook, soms, dus dat was grappig. hij was vooral hier om de MTC te inspecteren, afgelopen weekend moest hij een verslag uitbrengen aan de First Presidency over alle MTC's volgens mij zijn dat er wel 10 a 20 in de wereld en zij hadden ze allemaal gezien behalve die in Chili. Hij sprak over de 6 Be's for missionaries, wat er uiteindelijk 12 bleken te zijn.

Heel veel liefs, tot volgende keer, dan kan ik laten weten in welk zendingsgebied ik zit.

Elder Daniel Peschier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten