maandag 23 januari 2012

Het avontuur in Southampton gaat verder


Hello hello!!

Yes, het avontuur in Southampton gaat verder. We hebben het hier geweldig!!! Het gaat allemaal super goed hier. Ik heb een boel te vertellen maar dan ook weer niet.... Weet niet of ik sense make. Maar goed, eerst.... hoe zijn Cait's examens gegaan? We waren hier van de week de universiteiten aan het afstranden en met uni studenten aan het spreken en zij hebben deze week allemaal examens, dus we houden nog een beetje af met het op hen storten. Maar als jullie me zouden kunnen vertellen hoe alles aan het gaan is met Cait en haar examens, dan zou ik dat graag horen.

Het is hier echt heerlijk. Ik vind het fijn om te whitewashen. Het houdt je scherp en natuurlijk is alles lekker nieuw. Soms wel vervelend zoals vanmorgen want we reden een bus lane in en had niks in de gaten tot er een giga bus achter me stond geparkeerd en stond te seinen dat ik in de weg was. Gelukkig alles goed gekomen. Maar ja, het is net als Den Haag denk ik, hier om een parkeerplekje te vinden.

De Heer is echter zeer zeer barmhartig naar ons en we zijn zeer gezegend. We hebben een beter visie wat we met de Zone willen doen. We willen meer focussen op bold en krachtige uitnodigingen naar onze onderzoekers. Dat was één van de dingen die me dwars zat. Je komt in een heel nieuwe zone en je hebt geen flauw idee waar je mee moet beginnen of waar je hen naar moet vragen en accounting was de afgelopen paar dagen dus een beetje als losse fladders???? schieten. Gisteren vonden we echter dat dát is waar de Zone aan moet werken en dus één ding minder dat we hoeven uit te zoeken. Volgende week dinsdag hebben we weer een specialized training en ik hoop dat we er een beetje aandacht aan kunnen geven. Het zal dus ook betekenen dat we onze eigen boldness moeten opschroeven, maar dat moet wel lukken en is al aardig op weg.

Op zondag konden we voor het eerst de wijk ontmoeten. Niet te groot, misschien 70 mensen in opkomst afgelopen zondag. Veel van de converts van hier verlaten Southampton na de uni tijd en gaan terug naar huis, maar de wijk probeert in contact met hen te blijven en een oogje op hun activiteit te houden. Er zijn echter heel veel jonge gezinnen hier in de wijk. Vele jonge ouders en moeders die zojuist een kindje hebben gehad. En dat is geweldig nieuws. We ontmoetten twee keer met de wijkzendingsleider en hij is een super enthousiaste Schotse man!!! Hij wil het werk echt in gear krijgen, aangezien afgelopen jaar de wijk een beetje terugviel in haar vooruitgang in zendingswerk. En het gave is dat hij en de bisschop goed met elkaar op weg kunnen. Toen we zondag na afloop dus ook met de bisschop en de wijkzendingsleider zaten, deelden zij met ons hun visie. We willen heel veel werken aan het werken met de leden, om de leden enthousiast over het werk te krijgen en hen meer zendingswerk te laten doen. Dat zal dus ook een lange termijn operatie zijn maar de bisschop is super enthousiast dat we weer hier zijn en gelooft sterk dat we een verandering zullen maken. Bisschops naam is bishop Caveney. En de wijkzendingsleider is bro. Powell. Dus ook dat zit redelijk in kannen en kruiken, nu moeten we dus alleen nog aan de slag.

Het werk is ook heel goed gegaan. We waren dus aan het streetcontacting. Misschien had ik het jullie al verteld, maar we ontmoetten een man die in zijn tuin aan het werk was, Glen. Hij nodigde ons uit om terug te komen op zaterdag. We kwamen terug en we zeiden een gebed met hem en zijn vrouw. De Geest was sterk en hij voelde het ook en beschreef dat hij een warm en krachtig gevoel van binnen had. We deelden de herstelling met hen en nodigden hem uit om gedoopt te worden. Nu werkt hij naar de 3e maart om gedoopt te worden. Bijzonder hè!!! In een paar dagen en we kunnen al met iemand werken die gedoopt wil worden. We zijn dus heel erg dankbaar dat de Heer hem in ons pad heeft geplaatst!!! En het maakt ons heel enthousiast. We willen ook heel graag met zijn familie werken. Hij heeft een vrouw en drie tieners en een baby, dus we hopen ook met hen te gaan werken.

Wat verder. Gisteren hadden we een gaaf wonder. Meer vanmorgen. We hadden de elders van Hamble River in onze flat omdat ze de sleutels waren vergeten. Vanmorgen hebben we ze weer thuis gebracht, nadat ze de reservesleutel kregen van de landlord. Maar elder Humphreys was gisteren heel erg ziek en had vlak voor dat we naar bed gingen 39 graden koorts. We gaven hem een blessing en ik mocht in het tweede deel de voice zijn. Ik voelde sterk, dat ik hem kon beloven dat hij goed zou slapen en de volgende morgen weer in goede staat zou zijn. Dat hij volledig zou herstellen en dat hij zich geen zorgen hoefde te maken. Well, vanmorgen sprong hij bijna uit zijn bed!! Gaaf!!!! Het priesterschap is waar. Ik weet dat het niets met mij te maken heeft, maar ik ben wel heel heel dankbaar dat het priesterschap mij in staat stelt om anderen te helpen en om te zien hoe de Heer wonderen kan verrichten voor Zijn kinderen.

Nou, ik laat het hier bij. Ik zal volgende week meer foto's sturen!!

Hou van jullie!!!

Elder Peschier

1 opmerking: