donderdag 19 januari 2012

No longer in Peckham!

Hi allemaal!!

Hier ben ik weer! Maar jullie hadden het al geraden en jullie hadden inderdaad gelijk. No longer in Peckham! Man o man, wat een avontuur weer voor ons ligt. Ik email jullie op het moment van een bibliotheek in Southampton. Het ligt meer in het zuiden van Engeland aan de kust. Dat is waar ik nu ben aangesteld om te werken. We kregen dinsdagavond rond 5 uur een telefoontje van de AP's (Assistenten v/d zendingspresident) met alle movesberichten.

Ik ben nog steeds een zoneleider hier. Ik ben samen met elder Chu. Hij is van New York, maar zijn ouders komen uit Taiwan. Hij spreekt dus ook Chinees en heeft ook een Chinese naamtag en alles! Hij was zojuist geroepen als een nieuwe Zoneleider en ik 'train' hem dus hierin. Alhoewel je niet echt getraind wordt hoor! Er zijn slechts een aantal dingentjes die je anders doet dan wanneer je een DL (Districtsleider) bent. Maar het is wel heel erg leuk. Elder Chu is in elder Jubells groep en zal begin februari dus zijn jaarmark hebben, ZO JONG!!!! Hij is echter een hele ervaren en hard werkende zendeling en alhoewel het nieuws om Peckham te verlaten, hoewel enigszins verwacht, moeilijk was, was ik ook toch weer zo enthousiast om te horen dat ik met hem zal werken en voor een nieuw avontuur. Ik ken hem slechts een beetje. We hebben elkaar natuurlijk meer leren kennen toen ik elder Jubell aan het trainen was. Maar hij is een hele enthousiaste zendeling en ik ben echt blij dat we samen werken.
Hij kwam zojuist van Oxford waar hij voor bijna 10 maanden was, dus net als ik een veteraan in de oude area en dus ook een grote verandering om nu hier te zijn. We zijn dus opnieuw aan het whitewashen (2 zendelingen die samen nieuw in een gebied komen) en starten met vrijwel niets. We hebben vanmorgen door het areabook gebladerd en hebben een aantal goede Chinese en Engelse mensen waarmee we willen opvolgen en kijken of ze nog steeds interesse hebben. Vanmiddag na shoppen gaan we langs enkele leden, active of less active, die we gaan bezoeken en we gaan op die manier hopen om meer mensen te vinden. We liepen zojuist naar de bieb en we zagen een mevrouw en vroegen haar voor hulp waar de bieb precies was. Geen idee hebben wij. Daarna een praatje gemaakt. Ze komt uit Ghana. Interessant genoeg gisteren teruggekomen van een vakantie daar en zeer geïnteresseerd in het idee dat er een profeet is op aarde vandaag!!! YES! Dank U wel! Ik hou van whitewashen omdat alles zo fris is en er gebeuren zoveel wonderen. Ik hoop en geloof dat het dit keer niet anders zal zijn zeker met elder Chu, maar we vertrouwen in de Heer.

Southampton is een universiteitsstad. Er zijn twee universiteiten dus veel veel JoVo's. Het Outreach Centre is hier nog niet zo ver van de grond als in London, maar dat is ok. We hebben gisteren van 3 mensen al een email gekregen terwijl we een patatje aan het kopen waren om de hoek van de flat. Allemaal universiteitstudenten en zeer geïnteresseerd in general. Dus we hebben goede hoop. We verblijven in een 4 mans flat, met elder Wojtashek (Polen) en elder Evans van Melbourne, Australie. Dat is even wennen, maar zo ver alles goed.
Voorgaande transfers was in de zending, de Portmouth Zone (deze zone) deel van de Poole zone met slechts 2 zoneleiders voor 1 zone. Het idee was dat we daardoor meer leiderschap in de zending met de andere zendelingen konden hebben werken. Maar deze transfer zijn alle gecombineerde zones weer opgebroken in hun originele vorm en met elk twee zone leiders, vandaar dat we whitewashen.
De Zone doet het aardig op dit moment. We hebben twee zusters in Winchester, een district leider in Hamble River, een districtleider in Portsmouth en zendelingen in the Isle of Wight, Chichester en de twee in Southampton waar wij mee samenwonen. Het werk gaat goed. Ze lijken heel heel harde werkers en we willen dus vooral gaan focussen op het verhogen van de effectiveness waarschijnlijk. We spreken later met de Zone Leiders in Poole die ons op de hoogte brengen van hoe de afgelopen paar transfers het werk is gevorderd en andere dingen waar we attend op moeten zijn.

O ja we hebben nu ook weer een auto!!! YES!!! Lekker cruisen!! Het is een oude Opel Meriva, maar maakt niet uit. De beter want het is een handgeschakelde versnellingsbak!! Precies zoals ik het goed vind!

Nou, afscheid zeggen van Peckham was heel snel en raar. We hadden een etentje na ons belletje die avond met Mamma Tikka en Pappa Keith. Zij voeden de zendelingen regelmatig vandaar de nicknames. Heel lief. Ouder (60) stel na afloop een dikke knuffel aan ze gegeven en mijn getuigenis met hen gedeeld. Die avond en de volgende morgen moesten we allemaal mensen bellen om gedag te zeggen. Het is gek want iedereen vraagt je dan: ooh, wanneer kom je weer terug om ons te bezoeken??? En iedereen zegt dan: ooh dus je zal je zending waarschijnlijk in Southampton beëindigen en alhoewel dat waarschijnlijk waar is. is het een zeer gekke en beangstigende gedachte. Maar ja, veel veel vrienden in London. Iemand nodigde me uit om met hem voor een sessie te gaan (in de tempel) als ik terugkom. Hij zit in een rolstoel. Nigel, maar een aardige man en in december zijn endowment ontvangen. En ik ben uitgenodigd om op 4 Juni een verzegeling bij te wonen van Tanser en Martha. Heel heel goede vrienden. Nou, dus gek, maar dat moeten we later allemaal maar afstemmen. Ik ben heel benieuwd om te horen wat jullie denken over alles, de moves, de brief van maandag, en dergelijke.

Weet dat ik heel heel veel van jullie hou en dagelijks bid voor Cait en jullie allemaal. Laat me weten hoe je examens verlopen, Cait. Ik zou het graag horen!!
Hoop dat alles ook goed is met de Oma's. Ik moet ze maar gauw weer schrijven en zo nog een tiental mensen. Maar ja.

Ik zie uit naar jullie brieven en dergelijke en ben dankbaar voor al jullie getrouwheid hierin.

Ik hou van jullie!!!

Daantje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten